Ağ Operasyon Merkezi (NOC)

Netaş Ağ Operasyon Merkezi, kurumumuzun sistem entegratörü vizyonuna uygun olarak potansiyel şirketlerin merkezi yönetim için gerekli altyapılarının kurulumu ve ilgili personelin istihdamı maliyetlerini en az düzeyde tutarak en kaliteli servisi sağlayabilmek amacıyla 7/24 ağ izleme ve yönetimi desteği veriyor.

Müşterilerimizin tüm iş verilerini sağlayan sistem ve ağ altyapıları sürekli ve merkezi olarak izleniyor ve gerekli aksiyonlar en kısa sürede alınarak iş sürekliliği anlamında ağ ve sistem altyapısı yönetimine proaktif bir yaklaşım getiriliyor.

Ağ Operasyon Merkezi Hizmeti
  • Ağ ve sistem yönetimi konusunda uzman, deneyimli destek mühendisleri ve teknisyenlerden oluşan ekiple, 7/24 aktif faaliyet gösteriyor.
  • Kurum ağını oluşturan cihazlardan eşzamanlı olarak toplanan bilgiler, belirli zaman aralıkları içinde raporlanıyor.
  • Ağ üzerinde oluşan problemler önceden saptanarak kısa sürede gideriliyor ve iş akışı kesintiye uğramadan devamlılığı sağlanıyor.
  • Ağ performans ölçümleri yapılıp değerlendirilerek, gerekli optimizasyon ve sistemlerin ideal performansta çalışması sağlanıyor.
  • Yazılım ve uygulama yönetimi ve güncellemeleri, tek bir merkezden zamanında gerçekleştiriliyor.
  • Ağ Operasyon Yönetiminin Unsurları


    Konfigürasyon Yönetimi

    Tüm varlıkların (donanım, yazılım, ağ ürünleri, belgeleme, bağlı sistemler) tanımlanmasını, ayrıntılı bilgilerinin tutulmasını, tarihçesinin izlenip raporlanmasını sağlar.

    Değişiklik Yönetimi

    Kurum tarafından belirlenen standart yöntem ve prosedürlerin kullanımını sağlar. Değişiklikle ilgili olayların servis kalitesi üzerindeki etkisinin en aza indirgenmesini ve bunun sonucunda kurumun günlük işlemlerinin hızlandırılmasını gerçekleştirir.

    Sürüm Yönetimi

    Netaş tarafından oluşturulacak ya da kurumun dışarıdan sağlayacağı donanımsal veya yazılımsal yeni sürümlerin denetlenmesini ve dağıtılmasını sağlar.

    Olay Yönetimi

    Netaş tarafından oluşturulacak ya da kurumun dışarıdan sağlayacağı BT olay yönetimi sürecine uygun olarak, hizmet süresince ortaya çıkan olayların tespiti, analiz edilmesi ve ortadan kaldırılması için doğru kararlar verir.

    Problem Yönetimi

    Problem yönetiminin amacına uygun olarak, hizmet verilen BT altyapısı içerisindeki kök sorunları bulmaya yönelik çalışmaların yapılmasını, sorunların tekrar etmeyecek şekilde ortaya çıkmasının engellenmesini sağlar.

eBülten Üyeliği

Tüm yeniliklerimizden haberdar olmak için eBültenimize kayıt olun!