Netaş Wesley Clover Teknoloji Fonu

Yenilikçi start-up’ları desteklemenin yenilikçi yolu

Türkiye’deki start-up kuruluşlara ve genç inovatif beyinlere en çok yatırım yapan, bu konudaki gelişimi ilk olarak ve en çok destekleyen teknoloji üreticilerinden biri olan Netaş’ın dünyanın sayılı teknoloji fonlarından biri olan Wesley Clover’ı Türkiye’ye getirmesiyle kurulan Netaş Wesley Clover Teknoloji Fonu (NWCTF), Türkiye’den dünyaya açılacak teknolojilere imza atacak bir ekosistemi oluşturmayı hedefliyor.

Netaş ile Kanadalı yatırımcı Sir Terrence H. Matthews’un şirketi Wesley Clover ile 30 Eylül 2015 tarihinde imzalanan iş birliği anlaşması ile hayata geçen ve bugün 10 milyon dolarlık bir büyüklüğe erişen NWCTF, start-up şirketlere ve girişimcilere yatırım yaparak katma değeri yüksek teknoloji projelerini destekliyor.

NWCTF kurulduğu tarihte Türkiye için bu alanda yepyeni bir yöntem sunmuş oldu. Benzerlerinin doğumuna gururla şahitlik eden fon, geleceğin teknolojilerini yaratma arzusuyla dolu gençleri çok özel ve sistematik bir yaklaşımla programına kabul ediyor. Bu gençleri önce Türkiye’de Netaş bünyesinde ön eğitimden geçirip, bizzat Sir Terry Matthews’un evinde kalacak şekilde Kanada’ya yolcu ediyor. Girişimciler, Kanadalı start-up’ları tanıma sürecini tamamlayıp ardından küresel trendleri de inceleyerek çalışacakları konuyu seçiyor ve yeniliklerle dolu kendi dünyalarına yelken açıyor.

 

 

Fikirlere değil insana yatırım!

NWCTF fikirlere değil insana yatırım yapan modeliyle benzerlerinden farklılaşıyor. Netaş, NWCTF ile amacını sadece genç mühendislere yeni teknoloji geliştirme imkânı vermek değil, mentorluk yapmak, dünyaya açılma fırsatı sağlamak ve uzak hedeflere erişebilecekleri bir platform yaratmak ve bunların sonucunda Türkiye’de teknoloji girişimciliği konusunda başarıya giden patikayı oluşturmak olarak özetliyor.

Gelişmekte olan ülkelerdeki ‘erken evre teknoloji girişim fonları’na örnek olan Netaş Wesley Clover Teknoloji Fonu, doğru yönetim metotları ve inovatif iş modelleri uygulayarak hızlı ticarileşmeye ve rekabette farklılaşmaya odaklanıyor.

 

2014 yılında kurulan Twentify, saha operasyonlarını mobil kitle kaynakla gerçekleştiren “Bounty” adlı uygulamasıyla, “Webrazzi Arena 2015 Girişim Yarışması”nda şampiyon oldu. Trendleri değiştiren teknolojilerin ve devrimci start-up’ların bir araya geldiği dünyanın önde gelen etkinliklerinden ‘London TechCrunch Disrupt’ta 2015’te en iddialı ilk 10 start-up arasında yarıştı.

Twentify'ın mobil iç görü çözümleri ile şirketler, pazar araştırması ve denetleme ihtiyaçlarını gerçekleştirebilmelerinin yanı sıra, tüketicileri ve sahayı anlayarak faaliyetleri için aksiyon alınabilir iç görüler edinebiliyor. Tüketici iç görüleri dâhilinde, tutum/kullanım/davranış araştırmaları, ürün konsept testleri, ürün testleri, hane penetrasyon ölçümlemesi ve tüketici nabzı anketleri kitle kaynakla gerçekleştirilebiliyor. Saha çözümleri dâhilinde ise gizli müşteri, mağaza denetleme, dış nokta denetleme ve mağaza nabzı uygulamaları gerçekleştiriliyor.

Pisano, şirketlerin müşterilerine ve müşterilerin de şirkete anında ulaşabilecekleri, ihtiyaç halinde iletişim kurabilecekleri web tabanlı bir müşteri etkileşim platformu tasarladı. Müşteri iletişiminde sosyal medya kullanımının artması, müşteri sorunlarının ‘yerinde’ çözülmesine olanak tanıması nedeniyle platformun yarattığı faydayı daha belirgin hale getiriyor.

Pisano, müşterinin sorun yaşadığı anda işletmeyle iletişime geçip cevap alabilmesini sağlamasıyla müşteri deneyimi ve müşteri ilişkileri yönetiminde ezberleri bozdu. Geleneksel “bizden memnun kaldınız mı” kâğıt anketlerine kıyasla Pisano, 200 kata kadar daha fazla geri bildirim toplayabiliyor. Buna ek olarak bu geri bildirimleri daha sonra değil, anında işletme içerisindeki doğru kişiye ulaştırıyor.

Iven, firmaların sahadaki veya müşterilerindeki cihazlarını takip etmelerini ve yönetmelerini sağlayarak firmaların katma değerli servisler sunmasını sağlayan ve gelir modeli abonelik temelli bir nesnelerin interneti bulut platformu geliştirdi. Iven, 2016 yılının başında Kuzey Amerika pazarına açıldı.

Startsub, şirketi kutu abonelik hizmeti veren bir platform yarattı. Bu platformda yer alan satıcılar, “Kutu Üyelik Servisi” sayesinde müşterileriyle buluşuyor.

Startsub iş kurmak isteyen kişi ve kurumlara hızlı ve minimum yatırımla iş kurabilecekleri bir model sunarken, hâlihazırda işi olan ancak tahsilat problemi yaşayan kurum ve kişilerin de bu sorununa çözüm getiriyor. Abonelik e-ticaret modeli ile web sitesi, ödeme sistemi, yönetim paneli gibi kritik tüm fonksiyonları içeren, anahtar teslim bir çözüm sunarak, satışa hazır e-ticaret sitelerini hızlı ve minimum yatırımla kuruyor. Bunun yanı sıra Startsub, düzenli ödeme alma üzerine geliştirdiği ödeme platformu sayesinde, şirketlerin müşterilerinden yapması gereken tahsilatı, sunduğu yönetim paneli sayesinde kolayca yönetmesini sağlıyor.

CreatorDen ise markalar ile sosyal medya influencer’ları arasında masa üstü platformu ve mobil uygulama üzerinden bağlantı kuruyor ve markaların sosyal medyada etkili bir şekilde tanıtılmasını ve hedef kitleye, stratejilere uygun bir şekilde, marka hedeflerine katkılar sunuyor. CreatorDen, bütün sosyal medya platformlarına entegre bir şekilde çalışarak, kurumların influencer marketing projelerini tek bir platformdan yönetebilmelerini sağlıyor. Proje yürütmek isteyen şirketlerin oluşturduğu brief’ler, yalnızca ilgili hedef kitlesine sahip influencer’lar tarafından görüntüleniyor. Erişim, influencer’ların takipçileriyle samimiyeti ve yakınlığı üzerine şekilleniyor.

eBülten Üyeliği

Tüm yeniliklerimizden haberdar olmak için eBültenimize kayıt olun!