Netaş Wesley Clover Teknoloji Fonu

Yenilikçi start-up’ları desteklemenin yenilikçi yolu

Bilişim sektörünün ilerlemesinin, hatta genel olarak sosyo-ekonomik kalkınmanın ancak sağlıklı ekosistemler oluşturarak mümkün olduğuna inanıyoruz. Bu inancımızla Türkiye’de start-up’lara ve genç inovatif beyinlere en çok yatırım yapan, bu konudaki gelişimi ilk olarak ve en çok destekleyen teknoloji üreticilerinden biri olduk.

Bu çerçevede yaptığımız çalışmaların en önemlilerinden biri, dünyanın sayılı teknoloji fonlarından biri olan Wesley Clover’ı Türkiye’ye getirerek kurduğumuz Netaş Wesley Clover Teknoloji Fonu (NWCTF) oldu. Fon, Türkiye’den dünyaya açılacak teknolojilere imza atacak bir ekosistemi oluşturmayı hedefliyor.

Netaş ile Kanadalı yatırımcı Sir Terrence H. Matthews’un şirketi Wesley Clover ile 30 Eylül 2015 tarihinde imzalanan iş birliği anlaşması ile hayata geçen ve bugün yüzden fazla mühendise ev sahipliği yapan NWCTF, start-up şirketlere ve girişimcilere yatırım yaparak katma değeri yüksek teknoloji projelerini destekliyor.

NWCTF kurulduğu tarihte Türkiye için bu alanda yepyeni bir yöntem sunmuş oldu. Benzerlerinin doğumuna gururla şahitlik eden fon, geleceğin teknolojilerini yaratma arzusuyla dolu gençleri çok özel ve sistematik bir yaklaşımla programına kabul ediyor. Bu gençleri önce Türkiye’de Netaş bünyesinde ön eğitimden geçirip, bizzat Sir Terry Matthews’un evinde kalacak şekilde Kanada’ya yolcu ediyor. Girişimciler, Kanadalı start-up’ları tanıma sürecini tamamlayıp ardından küresel trendleri de inceleyerek çalışacakları konuyu seçiyor ve yeniliklerle dolu kendi dünyalarına yelken açıyor.

 

 

Fikirlere değil insana yatırım!

NWCTF fikirlere değil insana yatırım yapan modeliyle benzerlerinden farklılaşıyor. NWCTF ile amacımızı, sadece genç mühendislere yeni teknoloji geliştirme imkânı vermek değil, mentorluk yapmak, dünyaya açılma fırsatı sağlamak ve uzak hedeflere erişebilecekleri bir platform yaratmak ve bunların sonucunda Türkiye’de teknoloji girişimciliği konusunda başarıya giden patikayı oluşturmak olarak özetleyebiliriz.

Gelişmekte olan ülkelerdeki ‘erken evre teknoloji girişim fonları’na örnek olan Netaş Wesley Clover Teknoloji Fonu, doğru yönetim metotları ve inovatif iş modelleri uygulayarak hızlı ticarileşmeye ve rekabette farklılaşmaya odaklanıyor.

 

2014 yılında kurulan Twentify, dünya çapında yarım milyona yakın tüketiciye saatler içinde ulaşarak, büyüme odaklı iç görüler elde edebilen bir tüketici araştırması şirketi.

Twentify’ın sekizden fazla ülkede 440,000 tüketici tarafından kullanılan Bounty mobil araştırma paneli ile, hedef kitle davranışlarını öğrenerek bir şirketin ürünleri, pazarlama ve marka çalışmaları ile ilgili geri bildirimlere ve düşüncelere ulaşmak mümkün.

Saha operasyonlarını mobil kitle kaynakla gerçekleştiren Bounty uygulaması, Webrazzi Arena 2015 Girişim Yarışması’nda şampiyon oldu. Trendleri değiştiren teknolojilerin ve devrimci start-up’ların bir araya geldiği dünyanın önde gelen etkinliklerinden ‘London TechCrunch Disrupt’ta 2015’te en iddialı ilk 10 start-up arasında yarıştı.

Pisano, şirketlerin müşterilerine ve müşterilerin de şirkete anında ulaşabilecekleri, ihtiyaç halinde iletişim kurabilecekleri web tabanlı bir müşteri etkileşim platformu tasarladı. Müşteri iletişiminde sosyal medya kullanımının artması, müşteri sorunlarının ‘yerinde ve anında’ çözülmesine olanak tanıması nedeniyle platformun yarattığı faydayı daha belirgin hale getiriyor.

Pisano, müşterinin sorun yaşadığı anda işletmeyle iletişime geçip cevap alabilmesini sağlamasıyla müşteri deneyimi ve müşteri ilişkileri yönetiminde yeni bir dönem başlattı. Geleneksel “Bizden memnun kaldınız mı?” anketlerine kıyasla Pisano, 200 kata kadar daha fazla geri bildirim toplayabiliyor. Buna ek olarak bu geri bildirimleri daha sonra değil, anında işletme içerisindeki doğru kişiye ulaştırıyor.

Iven, firmaların sahadaki veya müşterilerindeki cihazlarını takip etmelerini ve yönetmelerini sağlayarak firmaların katma değerli servisler sunmasını sağlayan ve gelir modeli abonelik temelli bir IoT platformu geliştirdi. Iven, 2016 yılının başında Kuzey Amerika pazarına açıldı.

CreatorDen markalar ile sosyal medya ‘influencer’ları arasında masa üstü platformu ve mobil uygulama üzerinden bağlantı kuruyor ve markaların sosyal medyada etkili bir şekilde tanıtılmasını ve hedef kitleye, stratejilere uygun bir şekilde, marka hedeflerine katkı sunuyor.

CreatorDen, bütün sosyal medya platformlarına entegre bir şekilde çalışarak, kurumların influencer marketing projelerini tek bir platformdan yönetebilmelerini sağlıyor. Proje yürütmek isteyen şirketlerin oluşturduğu ‘brief’ler, yalnızca ilgili hedef kitlesine sahip ‘influencer’lar tarafından görüntüleniyor. Erişim, ‘influencer’ların takipçileriyle samimiyeti ve yakınlığı üzerine şekilleniyor.

English Ninjas, kullanıcılarının ana dili İngilizce olan eğitmenlerle, 7/24 İngilizce pratiği yapmasını sağlayan çevrimiçi bir platform oluşturdu.

Kullanıcılar, aylık bir ücret karşılığında, eğitmenlerle mobil cihazlarını kullanarak pratik yapmanın yanı sıra, ister sesli, ister video arama yapabilir, serbest konuşma veya müfredat takip etmeyi seçebilir.

Segmentify, e-ticaret siteleri için ziyaretçi davranış analitiği ve pazarlama otomasyonu gibi veri odaklı hizmetler kanalıyla her ziyaretçiye özel bir alışveriş deneyimi sunulmasına olanak sağlıyor. Bu yolla dönüşüm oranlarının optimize edilmesine katkı sağlıyor.

İleri makine öğrenmesi teknolojisi kullanan Segmentify ile her ziyaretçiye özel çevrimiçi alışveriş deneyimi oluşturulabiliyor. Ziyaretçiye özel alışveriş deneyimi, alışveriş yapan herkesin kendini özel hissetmesini sağlayarak, bu ziyaretçileri bireysel olarak çekmekten geçiyor. Dolayısıyla, geleneksel herkese yönelik tek çözüm yaklaşımı böylece terk edilmiş oluyor.

Segmentify, herhangi bir çevrimiçi mağazaya, tek bir JS kod satırı eklenmesiyle, IT takımının müdahalesi olmaksızın bir günde entegre edilebiliyor. Kişiselleştirilmiş kampanyalar ikinci gün devreye alınarak, iki hafta içerisinde ciroda %10 kazanım elde edilebiliyor.

Aydanaya, sağlıklı, yerel ve sürdürebilir tüketici ürünleri üreticileri ile üyelerini güvenle buluşturmak için kurulmuş bir e-pazar yeri. Müşteriler, üyelik sistemi ile düzenli gelmesini istediği ürünleri tek hesap altında, ücretsiz kargo ile tercihine göre ister her ay isterse kendi seçtiği düzenli aralıklarla kapısında teslim alabiliyor. Aydanaya tüm Türkiye’yi kapsıyor.

eBülten Üyeliği

Tüm yeniliklerimizden haberdar olmak için eBültenimize kayıt olun!