Blog

Sorular…

O günlerde sosyal medya var olsaydı, Pablo Picasso “Computers are useless. They can only give answers” (Bilgisayarlar işe yaramaz, onlar yalnızca yanıtları verir) der miydi yine… Mozart’ın, Dali’nin, Michelangelo’nun, Dostoyevski’nin, Da Vinci’ nin blog yazdığını düşünebiliyor musunuz?

Öğrenmek, araştırmak, doğruya yönlenmek ve yaratmak için doğru soruları sormak, kısaca çok meraklı olmak gerekiyor. İşte içimizdeki o merak sosyal medyayı besliyor. Tabii ki sesimizi duyurmak, eleştirmek , övmek ve desteklemek sosyal medyanın olmazsa olmazları. Ama ya soru sormak? Şimdilerde moda olan “Quora” gibi sorular sorup, cevaplar alabildiğiniz sosyal platformlar, artık rüştünü ispat eden bloglar olmasa, sosyal medya bu aşamalara gelmese , o bilgi işte orada duracak ve soruları sorduracak o merak dürtüsü olmayınca bilgiyi işlemek, işe yarar hale getirmek belki de gündemimizde olmayacaktı.

Müşterilerinin sorularını dinleyen ve onları cevaplayan sosyal medya, sadece soru sordurmakla kalmıyor, kurumların itibarına da etki ediyor. Sorular üst üste gelmeye başlayınca işin içine felsefe bile giriyor.. Yaratmak, harekete geçmek ve üretmek için sosyal medya iyi bir araç olabilir mi? Belki birebir cevaplar için Quora’ya başvurmak gerekir ama Gartner’ın son dönemde yaptığı bazı araştırmaların sonuçları önümüzdeki dönemde bir sürü sorunun Sosyal Medya’da cevap bulacağını gösteriyor…

Gartner’a göre:
* 2014 yılı itibarıyla, sosyal kanallar aracılığı ile müşteriler ile iletişim kurmayı reddetmek, bugün e-postaları veya telefon çağrılarını göz ardı etmek kadar zararlı olacak,
* 2014 itibarıyla, kurumsal kullanıcıların %20’si temel iletişim aracı olarak e-posta’nın yerine sosyal ağları kullanacak,
* 50-64 yaş arasındaki internet kullanıcıları son bir yılda %60’ın üzerinde artmış (%20’den %32’ye ulaşmış),
* 2013 yılı itibarıyla satışları, pazarlamayı ve müşteri hizmetleri süreçlerini desteklemek üzere sosyal yazılıma yapılan harcamalar dünya genelinde 1 milyar Amerikan Doları’nı geçecek,
* 2015 yılında, geçek zamanlı pazarlamada en iyi uygulamaları uygulayan BT pazarlamacıları geleneksel, daha yavaş süreçlere bağlı kalanlara oranla daha iyi durumda olacak,

Forune 500’ün ilk 100 büyük şirketinin %60’dan fazlası sosyal medyayı sadece pazarlama için kullanmıyor, bunun yerine müşterilerinin sorularını dinliyorlar ve cevaplandırıyorlar.

İnsanlar her gün internete, kurumları ve müşterileri ile ilgili 5 petabyte bilgi ekliyor… Gartner, 2012 sonu itibarıyla sosyal ağlarda 1 milyarın üzerinde kullanıcı olacağını ve bu kullanıcıların sosyal ağlarda sahipsiz bir bilgi hazinesi yaratacağını öngörüyor ve diyor ki, dünya genelindeki belli başlı olaylarda sosyal medyanın gücünü kabul edin ve bu gücü kurumunuz için kullanın…

Kurumlar sosyal medyada aktif olarak yer almasa da, çalışanları yer alıyor, iş dünyası sosyalleşiyor, marka itibarı sosyal medyada hızlı bir şekilde değişebiliyor. Sorular sorulmaya devam ediyor…

Tarih: 27.01.2012 21:34 Yazar: Funda Yener

Yazar'a Soru Sorun!

eBülten Üyeliği

Tüm yeniliklerimizden haberdar olmak için eBültenimize kayıt olun!