Blog

Instagram Çılgınlığı

Facebook ile başlayan sosyal medya çılgınlığı gün be gün daha da bireyselleşiyor, herkes kendi yaşantısını çeşitli telefon uygulamalarıyla sosyal alanlarda paylaşıyor. Instagram da bu yeni çağın öncü programlarından, kullanıcıları her anı fotoğraflayıp takipçileriyle paylaşıyorlar.

Instagram’in ilk adımları San Francisco’da Kevin Systrom ve Mike Krieger tarafından HTML5 tabanlı mobil bir fotoğraflı check-in projesi olan Burbn ile atılmış. Kurdukları Burbn şirketiyle Foursquare programına rakip olacak bir uygulama tasarlayan Kevin, Mike ile birlikte kapısını çaldıkları yatırımcıların desteğiyle Instagram’ın bugünkü haline ulaşmışlar. Ekim 2011’de Apple Application Store’da yayınlanmasından kısa süre sonra, Josh Riedel-Shayne Sweeney ve Jessica Zollman’in da katılmasıyla ekip hızla yol almaya başlamış.

Uygulamanın mimarları Stanford mezunu. Kevin Stanford’da kodlama üzerine kendini geliştirmeye çalışsa da, şirket yönetimi için ve iyi bir girişimci olmak için işletme bölümünü tamamlamış. Mike ise yine Stanford’da İnsan/Bilgisayar ilişkileri okumuş. Kevin, üniversitedeyken Odeo’da yaptığı stajın Instagram’ın ortaya çıkmasında çok büyük bir etkisi olduğunu söylüyor.

Kevin, Instagram’ı tasarlarken akıllarındaki en temel iki şeyden birinin telgraf iletişimi, diğerinin ise Polaroid ile anlık çekilen enstantaneler olduğunu belirtmiş. Bu iki unsurun bir arada olduğu ve lokasyon bilgisini de kullanıcının isteğine bağlı olarak ekleyebildiği Instgram’ı tasarladıklarını belirtmiş. Kevin Mexico’da kız arkadaşıyla tatildeyken çektiği fotoğrafları filtrelerle değiştirirken Instagram’ın temelleri de atılmış.

Program Application Store’da yayınlandıktan kısa bir süre sonra Aralık 2010 itibariyle bir milyon kullanıcı tarafından indirilmiş. 2011 Haziran’da bu sayı beş milyona çıkarken, aynı senenin Eylül ayında rakam on milyona dayanmış durumdaydı.

Pek tabi bu hızlı kullanıcı artışında sadece programın başarısı yok, sosyal medyanın hızla büyümesi-yayıngınlaşması, Instagram’ın Facebook ve Twitter ile entegre çalışması bu global başarıda büyük rol oyuyor.

Instagram’ın basitce kullanımı; telefonunuzun kamera özelliğini aktif ederek o anki çektiğiniz fotoğrafı uygulamanın size sunduğu filtreleri kullanarak sisteme yüklemek. Fotoğraf sizi tıpkı facebook-twitter’daki gibi takip eden arkadaş listenizin kendi uygulama ekranında çıkmasıyla, kullanıcıların fotoğraf altına yorum yaparak veya “beğen” butonunu tıklamasıyla hayat buluyor. Yüklenen fotoğraflar telif hakları sebebiyle paylaşıma veya forward etmeye açık değil, ancak bazı kullanıcılar fotoğrafın twitter’da tweetlenmesine izin vermesi ile buna olanak sağlanıyor.

Instagram başlangıçta sadece Apple uyumlu ürünlerde kullanılabilirken, 3 Nisan 2012 tarihiyle artık Android kullanıcılarına da açıldı. Dolayısıyla kullanıcı sayısı muhtemelen 1-2 ay içerisinde daha da hızla yükselecek, yeni güncellemelerle kullanıcılarını memnun etmeye devam edecektir.

Kevin Instagram’ın kazandığı başarıdan yola çıkarak, yeni girişimcilere önerisi; varolan uygulamaların bir benzerini veya birkaçını içeren bir tek uygulama yapmaktansa, farklı bir ihtiyacı cevaplayan bir ürün geliştirmelerini öneriyor. Bunun içinde sosyal medya ürünleri kullanıp/takip edip, teknolojinin nereye gittiğini iyi gözlemlemek gerekli demiş. Ürün geliştirmesi tamamlandıktan sonra ürünü bir an önce kullanıcı ile buluşturup, gelen yorumlarla geliştirmenin/güncellemenin önemine değinmiş. Hepsinden en önemlisi ne olursa olsun azimle mutlaka başta belirlediğiniz amaçtan hiç sapmamak gerekiyor demiş, esas başarı buradan geçiyor diye de eklemiş.

“Şanş ki bu yazıyı yazarken, meğer dün Facebook Instagram’ı satın almış. Nakit ve hisse senedi olarak açıklanan 1 Milyar $’lık satış rakamı sonucunda 9 kişilik Instagram ekibi, artık Facebook ailesine katılmış oldu. Her iki şirketin kurucuları da bu birleşmenin yeni ufuklar açacağı konusunda hem fikir açıklamalar yapmışlar. Instagram kullanıcılarının endişelerine tercüman olarak ,Facebook CEO’su Mark Zuckerberg Instagram’ı yok etmeden onu daha da geliştirecekleri, bu arada bazı fotoğraf özelliklerini de Facebook’ta kullanacaklarını şimdiden açıklamış. İki şirket aynı çatı altında ama iki farklı şirket olarak, birbirlerinden güç alarak yollarına devam edecekmiş kısacası.”

Tarih: 09.04.2012 22:22 Yazar: Hikmet Demirkol

Yazar'a Soru Sorun!

eBülten Üyeliği

Tüm yeniliklerimizden haberdar olmak için eBültenimize kayıt olun!