Blog

Geleceğin IT Departmanı Nasıl Olacak

Bundan seneler önce, şirketlerde ethernet ağlarının kurulması için, AD sunucuları, posta sunucuları, dizüstü veya masaüstü bilgisayarlara ihtiyaç vardı. Bilişim teknolojilerindeki ilerlemeyle beraber, bu tip ihtiyaçlarda azalma olsa da yakın bir gelecekte iş yapış biçimlerimizde farklılık yaşayacağımız muhakkak…

Teknoloji ve donanımların çoğu bugün çok daha kolay işletilebilir hale geldi. Dolayısıyla BT profesyonelleri artık  bu sistemleri ayakta tutmak için daha az vakit harcıyor; daha az tamir, bakım ve son kullanıcı desteği yaparak zamanlarını daha çok yeni projeler geliştirmek için kullanabiliyorlar.

Çok yakın bir zamanda, arızalı dizüstü bilgisayar, akıllı telefon ya da tabletler anında değiştirilip özel bulut ve / veya bulut üzerinden kullanıcının uygulamaları yeniden yüklenebilecek, eski ayarları ve verileri bulut üzerinden bağlanacak olan yeni yedek cihaza alınabilecek ve bu şekilde kullanıcı sorunlarına hızlı çözümler geliştirilebilecek.

IT’de gelecekteki işler için üç tip kaynağa ihtiyaç duyulacak…

1. Danışmanlar

Büyük işletmeler, artık BT uzmanlarını istihdam etmek yerine danışmanlık hizmetleri almaya başladılar. Ya da mümkün olduğunca az; sadece kritik pozisyonlarda BT uzmanı barındırmaya çalışıyorlar. Türkiye’de bu değişimi mobil operatörlerdeki artan danışman sayısı ile gözlemleyebiliyoruz.

Bu eğilimin sebebi, BT profesyoneli istihdam etmenin maliyetli olması ve ayrıca şirketlerin büyüdükçe merkezi bir yapıda uzmanlara sahip olma isteği.

Şirketler, geleneksel BT yönetimine alternatif olacak dış kaynaklı destek işlevlerinin neler olabileceği, mevcut hangi görevlerin danışmanlara aktarılabileceği konularında araştırma yapmaya devam ediyorlar.

Şu an hatırı sayılır sayıda BT sistem yöneticisi ve destek uzmanının, büyük kurumların da tercih ettiği danışmanlık firmalarında çalışmaya başladığını görüyoruz…

Sonuç olarak, şirketlerin amacı BT hizmetleri maliyetlerini düşürmek, uzmanlık düzeyi yüksek olan kişilerle verilen hizmetleri kesintisiz olarak 7×24 esasında sağlamak.

2. Proje Yöneticileri

Üçüncü parti danışmanların egemen olduğu günümüz BT dünyasında, sadece proje yöneticileri istihdam edilmeye başlanacak. Belki de merkezi bir BT departmanının parçası olmayacaklar, ancak çeşitli iş birimleri ve bölümlerinde yayılacak bir iş potansiyeline sahip olacaklar.

Şirket liderleri ve yöneticilerin doğru teknolojiye yatırım kararları almalarına yardımcı olacak iş analistleri olacaklar. Teknoloji çözümleri hakkında paydaşlar ile iş gereksinimleri ve iletişim becerileri için bir araya gelecekler.

Aynı zamanda teknoloji üreten firma temsilcileri ve danışmanlar arasında köprü vazifesi kuracaklar.

3. Uygulama Geliştiriciler

BT dünyasında en çok ihtiyaç duyulacak kişiler, geliştirici, programcı ve kodlayıcılar olacak. Geleneksel  BT departmanı, donanım ve yazılım yönetimi ve dağıtımı işlerine bakar. Ancak, bu grubun gitgide web tabanlı iş uygulamaları geliştiren bir departmana dönüştüğünü görüyoruz. Öyle ki Türkiye’de bu gelişimi, bankaların kendi yazılım grupları için ayrı şirketler kurmaya başlaması ile görebiliyoruz…

İşin bir diğer yönü de mobil uygulamalar. Mobil uygulama ihtiyacı ve bu ihtiyaç sonucu artan mobil geliştirici talebi BT departmanlarının bu yönde yatırım yapmasına sebep oluyor.

Kaynak: [1] http://www.techrepublic.com/

Tarih: 01.04.2013 11:44 Yazar: Gökhan Gerezlioğlu

Yazar'a Soru Sorun!

eBülten Üyeliği

Tüm yeniliklerimizden haberdar olmak için eBültenimize kayıt olun!